דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הכנת פרוגרמה לצימר 

מאת    [ 15/10/2011 ]

מילים במאמר: 411   [ נצפה 2872 פעמים ]

ענף הצימרים מושפע מאוד מגורמים חיצוניים כמו עונתיות, שינויים מקרו כלכליים, מצב בטחוני, אטרקטיביות של הסביבה וכדומה. הענף פועל בממוצע כ- 80 יום בשנה המרוכזים בחודשי הקיץ ובחגי ישראל. מרבית הביקוש לצימרים הוא בתיירות פנים לא מאורגנת (85%) ופלחי השוק העיקריים הם משפחות עם ילדים בגיל צעיר (עד 13). בני 50+ וזוגות צעירים ללא ילדים מהווים פלח שוק חשוב מחוץ לעונה. פלח שוק חשוב הוא תיירות בעלת מאפיינים ייחודיים (אירוח באווירה דתית, אירוח סביב נושא מסוים וכדומה). מאפיין נוסף בשוק חדרי האירוח הוא שאחוז הלקוחות החוזרים לצימר בפעם השנייה והשלישית הוא נמוך.  

צימר הוא יחידת אירוח בעלת אופי כפרי המהווה חלק מנכס מקרקעין. מרבית הצימרים בארץ ממוקמים על כן באזורים כפריים (מושבים, קיבוצים) וחלקם בערים. די לראות את פריסת הצימרים בארץ (7000 בצפון ו 1000 צימרים בדרום הארץ) כדי להבין את היתרון היחסי ואת העדפות הנופש של תייר הפנים. אם כי חשוב לציין שבשנים האחרונות חל גידול במספר הצימרים בדרום בעיקר בנגב המערבי, בערבה ובאשכול.

כפועל יוצר ממאפייני הענף נגזרת האסטרטגיה השיווקית שלו. ערוץ השיווק החשוב ביותר הוא מפה לאוזן. לפיכך לבעל הצימר השפעה מועטה על היכולת לשווק את הצימר שלו ואת מרבית מאמציו עליו להשקיע בשיפור החוויה ללקוח במטרה שפעולת השיווק "מפה לאוזן" תניב תוצאות ותגדיל את הביקוש לצימר שלו.

בבואנו לתכנן צימר חדש עלינו להקדיש מחשבה רבה לתכנון החוויה אותה אנו רוצים להעניק ללקוח. חוויה ייחודית היא זו שתגרום ללקוח לשווק את הצימר שלנו במקום עבודתו, בקרב חבריו הקרובים וחבריו ל Facebook. בצפון הארץ החוויה משולבת עם אטרקציות תיירותיות רבות הפזורות בשטח. לגבי צימרים בדרום החוויה תהיה מבוססת על מושכנים טבעיים המאפיינים את דרום הארץ: טיולי ג'יפים, חוויות מדבריות, חוויות רגשיות של שקט ושלווה וכדומה.

תכנון החוויה מחייב הכרות אינטימית עם עולם החוויות של נופשי הצימרים. רצוי להשיג זאת בשתי דרכים מקבילות: לחוות את החוויה בצורה מושכלת ע"י יציאה לשטח וביקור בצימרים רבים. בתהליך זה חשוב להבין את המהות החווייתית של המקום ולנסח בכתב תובנות שיהוו בסיס תכנוני לצימר שבדרך. במקביל חשוב לערב בתהליך מומחה תיירות לצורך הכנת פרוגרמה תיירותית לצימר. תפקיד  הפרוגרמה הוא לתאר בלשון מקצועית את המוצר שרוצים למכור ללקוח; הגדרת שוק היעד ופילוחו המדויק, תיאור המוצר על תכונותיו, מרכיביו, המחירים המתאימים וכדומה. יועץ תיירותי טוב יקפל בתוך הפרוגרמה תובנות רבות שלמד הן מניסיונו והן מתוך מחקרים וסטטיסטיקות. הוא ידע לנסח את החוויה במושגים עדכניים, אקטואליים וצופים פני עתיד. הפרוגרמה היא אבן היסוד להקמת צימר והיא תשמש את היזם לאורך הדרך בבואו לאתר מקום, לתכנן מבנה, לקשור קשרים עסקיים ואפילו בתכנון ארוחת הבוקר המוגשת ללקוח.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב